El meu nom és Silvia Manzano Vivar, sóc la mare del Roberto i el Martín, vam arribar a Mallorca fa quatre anys buscant una escola pels nostres fills, i trobar Sa Llavor ens va arrelar a l’illa.
Mestra d’Infantil per la Universitat Complutense de Madrid, resultat de l’escolta d’una de les meves llavors interiors més primerenques: l’amor a la infància, l’acompanyament i la importància de la presència durant aquesta meravellosa etapa. Tota la meva formació sempre ha nascut d’un impuls per descobrir-me, conèixer-me, escoltar-me i, des d’aquest lloc, estar present en el món. Escoltant la meva maternitat, després del naixement del Roberto, em vaig formar com a Doula i acompanyo mares, pares i famílies en l’embaràs, el part i el postpart. Formada en Reflexologia Podal, de la qual imparteixo tallers per a famílies, en Crani-Sacral per a embarassades i nadons, i en teràpia Gestalt. Són les meves eines i tresors que porto sempre amb mi i que han modelat i fan visible el meu propòsit de vida. Vaig treballar durant gairebé dos anys a una biblioteca pública de la Comunitat de Madrid, a la sala d’infantil i juvenil, d’aquí la meva experiència i coneixements bàsics de biblioteconomia, que ara tinc la sort de compartir a l’escola.
Despertar la vida i ús de la biblioteca de l’escola està essent una feina meravellosa on en realitat els veritables protagonistes són les nenes i els nens. Nosaltres fem una part de la feina interna de catalogació, documentació, ordenació i actualització del fons bibliogràfic necessari per a l’activació d’aquest servei. Però és amb el pas de tots els cicles per la sala on realment es genera la màgia i bellesa que batega en cada llibre, en cada història, en cada conte i imatge que esperen ser descoberts, escollits, mirats i escoltats. Acompanyo a les nenes i els nens setmanalment, com a referent de la biblioteca, com a sala de lectura i de préstec. Per familiaritzar-se amb aquest espai, el seu ús i aprofitament, els vaig presentant com s’organitza, com i on trobar les seves lectures preferides o poder consultar les seves inquietuds i curiositats per sentir l’espai com a seu i gaudir-lo al màxim. Els/les més grans de l’escola participen donant un servei a la comunitat i s’ocupen de la sala d’adults. Elles i ells estan prestant un veritable servei d’”aprenents de bibliotecàries i bibliotecaris”; cataloguen, fan teixells, seleccionen i ordenen el fons bibliogràfic d’aquesta sala. Em sento privilegiada de poder sentir i veure com els llibres, en aquesta època de pantalles, segueixen conservant la seva màgia quan els tenen a les mans i connecten amb el que a cadascuna i cadascun li passi.
Agraïda de poder gaudir d’aquest entusiasme amb el qual estan rebent i donant forma a aquesta nova iniciativa que ja s’ha convertit en un hàbit i espai familiar dins de la seva vida a l’escola.